APLY-ZONE
Bine ai venit vizitatorule, daca vrei sa ai acces la toate resursele forumului trebuie sa detii un cont. Daca nu detii unul deja iti poti face un cont nou aici : http://aply-zone.forumotion.com/register?agreed=true&step=2

Evaluare intiala - Limba romana (clasa a V-a)

In jos

Evaluare intiala - Limba romana (clasa a V-a)

Mesaj Scris de SPeeDStriKe la data de Vin Aug 16, 2013 11:24 am


Ministerul Educatiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
Centrul National de Evaluare ÅŸi Examinare

_____________________________________________________________________________________________________________

TEST DE EVALUARE INITIALÄ‚
Anul ÅŸcolar 2012-2013
Disciplina Limba ÅŸi literatura romana.


Numele ÅŸi prenumele elevului:
Data sustinerii testului:

• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerintelor din Partea I şi din Partea a II-a se acordă 78 de
puncte. Pentru redactarea întregii lucrări se acordă 12 puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.

PARTEA I (48 de puncte)
____________________________________________________________________________________________________________
CiteÅŸte textul:

După ce trecu afară de împărătia tatălui său şi ajunse în pustietate, Făt-Frumos îşi împărti
toată avutia pe la ostaşi şi, luându-şi ziua bună, îi trimise înapoi, oprindu-şi pentru dânsul merinde
numai cât a putut duce calul. Şi apucând calea către răsărit, s-a dus, s-a dus, s-a dus, trei zile şi
trei nopti, până ce ajunse la o câmpie întinsă, unde era o mulŃime de oase de oameni.
Stând să se odihnească, îi zise calul:
– Să ştii, stăpâne, că aici suntem pe moşia unei Gheonoaie, care e atât de rea, încât nimeni
nu calcă pe moşia ei, fără să fie omorât. A fost şi ea femeie ca toate femeile, dar blestemul
părintilor pe care nu-i asculta, ci îi tot necăjea, a făcut-o să fie Gheonoaie; în clipa aceasta este cu
copiii ei, dar mâine, în pădurea ce o vezi, o s-o întâlnim venind să te prăpădească; e grozavă de
mare; dară să nu te sperii, ci să fii gata cu arcul ca să o săgetezi, iar paloşul şi suliŃa să le Ńii la
îndemână, ca să te slujeşti cu dânsele când va fi de trebuintă.
Se deteră spre odihnă; dar pândea când unul, când altul.
A doua zi, când se revărsa ziorile, ei se pregăteau să treacă pădurea. Făt-Frumos înşelă şi
înfrână calul, şi chinga o strânse mai mult decât altă dată, şi porni; când, auzi o ciocănitură
groaznică. Atunci calul îi zise:
– tine-te, stăpâne, gata, că iată se apropie Gheonoaia.
Şi când venea ea, nene, dobora copacii: aşa de iute mergea; [...] Făt-Frumos îi luă un picior
cu săgeata şi, când era gata a o lovi cu a doua săgeată, strigă ea:
– Stăi, Făt-Frumos, că nu-ti fac nimic!
(***, Tinerete fără bătrânete şi viată fără de moarte)

Rezolvă următoarele sarcini de lucru, formulate pornind de la textul dat.
A. 6 puncte.
1. Încercuieşte litera corespunzătoare răspunsului corect:
Cuvântul pustietate, din secventa şi ajunse în pustietate, s-a format prin:
a. compunere. b. conversiune. c. derivare.

2.Subliniari varianta corect despărrită în silabe:
av-u-ti-a / a-vu-ti-a
ca-le-a / ca-lea

re-văr-sa/ re-vă-rsa 6 puncte.

3. Explică folosirea liniei de dialog în secventa – Stăi, Făt-Frumos, că nu-ti fac nimic! 6 puncte
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Completează tabelul următor, precizând valoarea morfologică şi cazul pentru fiecare dintre
cuvintele din text mentionate în coloana din stânga. 6 puncte
Imagine

5. Construieşte un enunt în care substantivul "Făt-Frumos" să aibă functia sintactică de atribut. 6 puncte.
____________________________________________________________________________________________________________

B.
1. Mentionează două personaje care apar în textul dat. 6 puncte.
____________________________________________________________________________________________________________

2. Transcrie o repetiŃie din textul dat. 6 puncte.
Imagine

3. Precizează sensul expresiei luându-şi ziua bună din primul paragraf. 6 puncte.
Imagine


PARTEA a II-a (30 de puncte)
____________________________________________________________________________________________________________

Redactează o compunere de 5-7 rânduri (aproximativ 50-70 de cuvinte), în care să foloseşti 3
cuvinte alese de tine din textul dat la Partea I. Dă un titlu sugestiv acestei compuneri.
Cuvinte selectate: _________________, _________________, _________________

Imagine


Vei primi 12 puncte pentru redactarea întregii lucrări (respectarea normelor de ortografie, de
punctuatie ÅŸi de exprimare, respectarea limitelor de spatiu indicate).



ASA AM DESCARCAT-O
avatar
SPeeDStriKe
Membru
Membru

Mesaje : 913
Puncte : 994
Reputatie : 13
Data de inscriere : 12/08/2013
Varsta : 23
Localizare : Bucuresti

Vezi profilul utilizatorului http://aply-zone.myfreeforum.ro/profile?mode=editprofile

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum